Alla inlägg under maj 2009

Av A Boom - 31 maj 2009 20:53

Sicken härlig dag. Nu ska man vara ledig. Och aldrig mer behöva jobba. Inte förrens kanske oktober. Har  lite solsting tror jag allt. Hade +30 C i skuggan på platsen jag var idag.


Nice.

Av A Boom - 31 maj 2009 10:10

Ska rassla iväg till förorten med paket. Var inte hos lilla mamma (som fullständigt struntar i mors dag) förra året, så i år blir det paket. Kära syster ska visst dit med, för hon messa här på morgonen om jag kunde köpa blomster.


Sen ska jag ligga på gråsmattan eller i en solstol hela dagen och bara njuta. Gissar jag får leka med 2 åringen emellanåt. Vi kanske t o m går ner till sjön  och badar.  Eller använder vattenslangen på tomten. Och så får man grillat sen. Smarrens.


Om mindre än 1 månad börjar min semester. På tiden tycker jag.

Av A Boom - 30 maj 2009 19:11

Vilken dag. Kalasväder. Jag och Väninnan tittade förundrat på löparna som svettandes kom rusande mot oss. Ett gäng bondläppar var ute med, där vi stod. De stod mitt i löparbanan. Så gör bara bonnläppar. Hiskelig dialekt hade de med. Linköping eller Lidköping, vet inte skillnaden, men åt det hållet lät det som de kom från. Så obehagligt att lyssna på denna dialekt. Man ryser. Sen fick bonnläpparna för sig att de stod fel, så de sprang över löparbanan. De kunde inte vänta som  normala människor gör, Nope, de skulle in där bland eliten.


För att överleva värmedagar som detta så tog jag en dusch precis innan vi gick ut. Torkade inte håret, satte bara upp en bandana.  Såg inte klok ut. Men vad gör det. Det var svalt. Har inte sett klok ut i håret på flera dagar. Eller år antagligen..


På onsdag skall jag till min frissa. Hon kommer att tyst titta på mig då jag kliver in genom dörren. Hon brukar göra det, varje gång, och säger "Hej", för det är en mycket trevlig frissa jag har. Sen säger frissan:  "Men... jag förstår verkligen inte.... hur kan det växa så?"?









Av A Boom - 30 maj 2009 11:35

Skall jag och Väninnan titta på idag. Vi som är Hedersmedlemmar i S&S klubben har en mycket härlig dag framför oss. Det är inte joggarnas insats vi sågar, utan vi kommer såga att så många kan tycka att springa 4,2 mil på asfalt, i gassande sol, är kul. Kenyanerna undantagna då. De tycker nog  det är kallt här.


Jag har faktiskt en jag känner som ska springa idag. Två förresten är det. Men det är bara en av dem jag hejar på. Den andra av dem skulle gladeligen sätta krokben för den förstnämnda, bara för att vinna. Så gör man inte om man är en sportsman.


Väninnan och jag skall hitta en bänk i solen, där vi ska smaska på läskande saker som glass, medans de stackarna kämpar sig fram på fina gatan här i närheten av mig. "Heja heja" kommer vi ropa,  och sen lite tyst för oss själva muttra "djävla idioter"..


Respekt.



Av A Boom - 30 maj 2009 10:24

Igår. Drack gott vin på en trevlig balkong där vi satt och filosoferade. Var inte röksugen och blev inte röksugen heller. Trots att det fanns cigg och askkopp i närheten. Första gången jag druckit sen jag slutat röka, och det gick ju bra. Kan det så vara att jag är botad från suget? Verkar ju märkligt.

Av A Boom - 29 maj 2009 14:04

Riktigt skön dag har jag haft! Kan inte klaga alls. Alla borta. Så jag har varit en råtta som dansat på bordet idag. Sitta på jobbet å privata så här, kors i taket. Har ju aldrig hänt. Jo en gång.


Nu ska jag snart till Kollegan. Och hjälpa till.



Av A Boom - 29 maj 2009 12:05

MäHä talar inte med Paragrafen. Paragrafen talar inte med MäHät. VGurra talar rätt ut i luften. Den enda som lyssnar och antecknar är MäHät. VGurra tror att Paragrafen och MäHä samarbetar. Vilket de inte gör.Paragrafen bara svarar om det talas Mallar och instruktioner. Paragrafen talar inte med sin personal. Han beordrar, och ingen lyssnar.


 När andra inne i Dårhuset och även utanför Dårhuset vill ha svar på sina frågor framförallt gällande varför inget händer, om de är så att de har något med LillPattons avdelning att göra, då ringer de till LillPatton.


LillPatton svarar dem på deras frågor:

"Jag har tyvärr ingen aning, Jag får be att du kontaktar :1. Paragrafen, 2. MäHät. 3.VGurra". 


Den senaste utomstående skrek och slet sig i sitt hår då LillPatton sade dessa ovan ord. "Varför kan jag inte få ha kontakten med dig"... frågade den utomstående. LillPatton svarade: "Jag får hänvisa den frågan, tyvärr, till VGurra. Eller MäHät". Kom inte Å inte säg att LillPatton  inte är lojal mot Dårhuset.


Idag har LillPatton gjort Paragrafen, och en av de anställda på Dårhuset som har hand om de nya sändningen av bekväma skor till Dårhuset, El Inkompetentus (får inget gjort, någonsin) att råka i luven på varandra. Helt oavsiktligt.


Mähä har inte talat med Paragrafen som inte har talat med personalen, eller med El Inkompetentus, som inte har gjort det han ska, och som väntar på att VGurra och MäHät ska komma till beslut. Som de inte kan, därför att MäHä vågar inte tala med Paragrafen, för VGurra har inte sagt vad MäHät skall tycka.. Och så fortsätter detta i evighet...






Av A Boom - 28 maj 2009 18:50

Kanske skulle blivit redaktör. Chefredaktör till och med. På TV4. Eller då kanske det heter programdirektör. För vad som är att betrakta som en nyhet kontra en icke nyhet verkar de inte ha någon koll på. Höll på att sätta tuggumit i halsen i går kväll då jag tittade på de sena nyheterna i ovan nämnda TV kanal. Hörde jag rätt (!), tänkte jag.


 Jo, dra mig baklänges, Herr Westling har visst blivit opererad. Men mådde bra. Och hans pappa mådde också bra. Efter omständigheterna mådde de bra. Skönt för dem, fortsatte jag mina tankegångar. Varför var det ingen som informerade befolkningen om min sjukdom här i vintras tänkte jag. Jag mådde också "efter omständigheterna bra", på vecka 4 då jag fick härliga piller som gjorde mig frisk. Fast, jag blev ju i rättvisans namn inte opererad.


Sen sa nyhetsuppläsaren " hovet har inga ytterligare kommentarer" eller något liknande formulerat. Så då förstod jag ju (OBS ironi)..  att det var den kille, som plötsligt blev  en"Herrn" för ett tag sen de talade om, och som snart ska göra som i sagorna.


Måste vara jobbigt att vara navlad och helt plötsligt befinna sig i en värd där folk kröker rygg och smörar för en. Och där man är tvingad att bli kallad för "Herrn".


Jag ska faen starta ett parti, IckeDemokratiPartiet eller I Have Spoken Partiet ska det heta. Jag ska bestämma allt. Och kontrollera all media. Som Herrarna Berlusconi och Fox. Då blir det banne mig inga ickenyheter i media. (OBS Ironi, igen).


Jag ska vara en ren rå diktator, men snäll mot mitt folk, och så ska jag deportera alla idioter. Jag köper en ö någonstans, i size med Australien.  



Hepp.







Ovido - Quiz & Flashcards