Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

MorgonRutin

Av A Boom - 9 juni 2009 21:24

Jag har försökt att kliva ur sängen direkt då klockorna ringer på mornarna, och det har väl gått så där. På senare tid har jag kommit ur sängen 10 minuter efter att de ringer. Och det är bra för att vara jag.

Jag ligger i min säng och skiter högaktningsfullt i att det låter som om man bor inne i "Hesa Fredrik" runt omkring mig.


Mina grannar vaknar av mina klockor. Haschtomtarna under mig satte t o m en liten gul post it lapp på min dörr en dag, de bad mig undersöka vad det var för märkligt som lät som faaaaen varje morgon. Och om jag hittade vad det var som lät, kunde jag då stänga av ljudet?


Jag höjde givetvis alarmsignalerna. Till högsta.


Nu har jag försökt komma ur säng och upp för att äta frulle hemma. Men det går inte. Först för att jag inte kommer ur sängen (fast idag vakna jag 1 minut innan stora klockan skulle gå igång). Vände om och vägra gå upp. Inte en minut i onödan från sängen. Röker ju inte längre så jag kan sova minst 7 minuter extra på alla mina andra snooozminuter jag redan har.


Sen är jag inte är hungrig direkt på morgonen. Hur jag än försöker. Och jag är inte pålitlig, är alldeles för livsfarligt lagd med elektroniken, för att våga dra igång några som helst apparater här hemma tidigt på mornarna.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A Boom - 13 juni 2009 21:02

Bloggen kommer fo m idag på fortsätta på  http://brutalterapi.blogspot.com    Farväl och Tack. Och Välkommna dit!                                 ...

Av A Boom - 13 juni 2009 17:02

Varför det när jag städar alltid blir stökigare. Är bättre på annat helt enkelt.     ...

Av A Boom - 13 juni 2009 10:02

Att få sova och faktiskt vakna före klockan. Lovely. Regnar och kallt är det. Riktigt kallt t o m. Nice-   Radion är på och jag går och småflinar för mig själv. "Ring så spelar vi" har jag på. Vilka människor det finns. Skriker i luren för de hör så ...

Av A Boom - 12 juni 2009 20:40

LillPatton Vet inte Vad hon ska Säga och klämmer Sig i Tummen  för att Inte Börja Skratta och Servera BrutalterapiSvar som Inte går in i Skallen på Idioten Herr BlåLäpp ändå.   Herr BlåLäpp berättar  Uppspelt om Sina  Dambesök to Be. Herr BlåLäpp ska...

Av A Boom - 12 juni 2009 13:23

Liksom? Inga roliga är inne.Själv på kontoret med The Brutusar. Vill dra. Får antagligen inte det i tid. För några inte kan hålla schemat.   I dont wanna be here...         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards