Alla inlägg den 7 juni 2009

Av A Boom - 7 juni 2009 18:37

Det är sant. Jag trodde aldrig att det var en sån skillnad, har altid tyckt att jag har ett bra doftsinne, men ack vad jag bedrog mig. Har under dessa 6 veckor (i morgon) som rökfri känt de mest underliga dofter på de mest felplacerade ställen.


Som på ett ställe där det precis varit extremt mycket folk, på väldig liten yta, där kom jag passerandes och frågde personalen där var de lagade den goda curryn någonstans, för det luktade så starkt och gott.


De bara titta på mig. Personalen. Och harklade sig.  De gjorde garanterat tecken till varandra när jag vände ryggen åt dem..


I en lokal som ligger lite avsides, långt från frisk luft , där har jag under flera veckor tyckt att det luktar nyklippt gräs, och dragit in luften i näsan ordentligt då jag kommer ramlandes ner för trappan som leder dit, för att jag tycker det doftar så gott. Det är damernas omklädningsrum.


De andra damerna tittar på mig då jag frågar om de inte känner det nyklippta gräset, med såna blickar att jag nästan skäms och vill hålla upp en skylt som det står " Är Frisk" på.


På fiket där jag alltid köper min frulle på mornarna, där luktar det bränt. FAst jag vet att det inte luktar bränt. Men det luktar som om det nyss släckts en brand. Vågar inte fråga varför. Gillar personalen och älskar deras kaffe.


Igår kväll då jag skulle knoppa in så kände jag kaffedoft så stark att jag höll på att krevera.  När jag sa till Ingenjören "Men känner du inte vad det luktar kaffe!" för tredje gången så svara han "Öööö... Nä". Och titta på mig med fundersam blick.


Ska nog bli spårhund.















Av A Boom - 7 juni 2009 10:57

LillPatton har drömt som f- n i natt. Det är inte Kul att gå till ett Dårhus där LillPatton hela Tiden måste Kolla sig över Axeln så inte Yxan eller Knivarna som kommer Farande, "Whit Love from VGurra" .. träffar.


LillPatton behöver Semester så ny Kraft Finns Till Höstens Strider.


RakRyggade Människor ger en KäftSmäll. Fega Personer hugger i Rygggen. SyltRyggar säger Ingenting och Hoppas att Andra ska ta Matchen åt Dem.


 Så Här ska Man Nog Inte Ha Det på En Arbetsplats. DårHus eller Inte.







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards