Alla inlägg den 3 juni 2009

Av A Boom - 3 juni 2009 22:01

Många är visst imponerade över att någon Svensk karl vann elitloppet.

Vill bara påpeka att det inte är en sport. De som rider på hästar är inte idrottsmän.


Det samma gäller golfare. De är inte heller idrottsmän. De går och vevar med en pinne.


Har lite svårt för tennis med ska erkännas. Men eftersom de iaf springer runt och svettas till och från så får det vara.



Av A Boom - 3 juni 2009 20:18

I mina krokar finns det skolor för konstnärer och annat kreativt folk. En ny skola för konstnärerna finns sen ett tag i dessa krokar. Jag går förbi dem ibland på min väg hem om kvällarna (för tidigt på mornarna när jag ramlar ut ur porten, då sover konstnärerna gott) och inte en människa finns utanför deras skolingång.  På kvällarna  när jag passerar förbi dem på väg hem, så har jag sett ett gäng  av konstnärerna stå utanför ingången till de konstnärligas tempel,  och jag har som vanligt tänkt tanken "vilka haschtomtar"...


Nu har jag förstått att det inte bara är haschtomtar där. De gör ju saker man förstår. Så de är ju inte allt för pårökta ändå. Kan t o m tänka mig att köpa lite saker från vissa av dem, då jag sett deras verk. Och gillat det.


Haschtomtarna jag sett utanför denna skola, är antagligen från andra skolor, och har varit på studiebesök. Eller så håller de till på klipp och klistra kursen.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards