Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Talat med en 2 åring

Av A Boom - 18 maj 2009 22:27

I telefon. Fatta ingenting. Flickebarnet hade mycket på hjärtat. Jag ska träffa 2 åringen på söndag. Min syster sufflerade vad 2 åringen sa. Jag hängde inte med ändå. Tidigare då jag var hemma hos dem, och flickebarnet var ltie yngre än 2 år,  så fick min syster översätta vad som sägs. Och var min Mor också hemma hos min syster samtidigt som jag, så fick jag de där Blickarna från lilla Mammsen då jag helt förvirrad försöker hänga med i vad som sägs mellan barnet och mig. Samt även mellan alla andra och barnet. Jag var helt lost. Blickarna  från mamma sa: " OM du träffade flickebarnet oftare..... så skulle du Förstå ALLT vad hon säger och inte behöva tolk"...


Nu är hon 2 och man hajar lite mer. Om man är på plats.


Min Mor har ännu inte förstått att jag har ett arbete. Eller ett liv. Eller att jag bor en bit ifrån min syster. Men Mamma blev mycket belåten med mig idag, då jag sa jag skulle träffa 2 åringen i helgen.


 SådetSå.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A Boom - 13 juni 2009 21:02

Bloggen kommer fo m idag på fortsätta på  http://brutalterapi.blogspot.com    Farväl och Tack. Och Välkommna dit!                                 ...

Av A Boom - 13 juni 2009 17:02

Varför det när jag städar alltid blir stökigare. Är bättre på annat helt enkelt.     ...

Av A Boom - 13 juni 2009 10:02

Att få sova och faktiskt vakna före klockan. Lovely. Regnar och kallt är det. Riktigt kallt t o m. Nice-   Radion är på och jag går och småflinar för mig själv. "Ring så spelar vi" har jag på. Vilka människor det finns. Skriker i luren för de hör så ...

Av A Boom - 12 juni 2009 20:40

LillPatton Vet inte Vad hon ska Säga och klämmer Sig i Tummen  för att Inte Börja Skratta och Servera BrutalterapiSvar som Inte går in i Skallen på Idioten Herr BlåLäpp ändå.   Herr BlåLäpp berättar  Uppspelt om Sina  Dambesök to Be. Herr BlåLäpp ska...

Av A Boom - 12 juni 2009 13:23

Liksom? Inga roliga är inne.Själv på kontoret med The Brutusar. Vill dra. Får antagligen inte det i tid. För några inte kan hålla schemat.   I dont wanna be here...         ...

Ovido - Quiz & Flashcards