Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

MahnaMahna

Av A Boom - 22 maj 2009 14:40

Pensionärspromenaden avklarad redan kl 11 idag. Noterat stan är invaderad av turister. Redan. Mötte sen upp mina föräldrar som var inne i staden, knalla runt på en marknad och i mataffärer med dem i några timmar. Sedan möttes Väninnan och jag upp och vi begav oss ut i bok och andra affärer. Ingen av oss hittar något att läsa, det verkar som om de slutat trycka upp nya böcker. Och framförallt mordböcker.


Drog med mig väninnan in i en leksaksaffär. Vi får bägge hög puls och huvudvärk i dessa butiker men jag var i behov av leksaker till 2- åringen.  Träffar henne sällan så jag kör med tricket  "Bomba med Presenter" då vi väl ses. Väninnan tappa  bara sin mobil i golvet en gång inne i affären och Jag hitta dockor från Mupparna som sjöng sången "MAHNA  MAHNA" och fastnade framför dem.


En flicka på något mellan 7- 10 år stod och tröck på dessa dockor och tittade Förstummat på dockorna när de sprattlade med sina ben och sjöng "MAHNA MAHNA" sången. Jag stod bakom denna flicka och skratta så jag tjöt. Flickan tittade på mig och fatta inte varför jag skratta. Sen gick flickan..


Väninnan, som bara ville ut från affären, sa KÖP den. Japp, det gör jag, tänkte jag, tills jag kom på att om en 7 åring inte skrattar så gör nog inte en 2 åring det heller.


Ska nog önska mig den dockan själv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A Boom - 13 juni 2009 21:02

Bloggen kommer fo m idag på fortsätta på  http://brutalterapi.blogspot.com    Farväl och Tack. Och Välkommna dit!                                 ...

Av A Boom - 13 juni 2009 17:02

Varför det när jag städar alltid blir stökigare. Är bättre på annat helt enkelt.     ...

Av A Boom - 13 juni 2009 10:02

Att få sova och faktiskt vakna före klockan. Lovely. Regnar och kallt är det. Riktigt kallt t o m. Nice-   Radion är på och jag går och småflinar för mig själv. "Ring så spelar vi" har jag på. Vilka människor det finns. Skriker i luren för de hör så ...

Av A Boom - 12 juni 2009 20:40

LillPatton Vet inte Vad hon ska Säga och klämmer Sig i Tummen  för att Inte Börja Skratta och Servera BrutalterapiSvar som Inte går in i Skallen på Idioten Herr BlåLäpp ändå.   Herr BlåLäpp berättar  Uppspelt om Sina  Dambesök to Be. Herr BlåLäpp ska...

Av A Boom - 12 juni 2009 13:23

Liksom? Inga roliga är inne.Själv på kontoret med The Brutusar. Vill dra. Får antagligen inte det i tid. För några inte kan hålla schemat.   I dont wanna be here...         ...

Ovido - Quiz & Flashcards