Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

FashionFools

Av A Boom - 12 maj 2009 21:00

Nära där jag bor, har det under en längre tid i en butik som det gick utför med, och stod tom ett tag, renoverats sen ett tag. Helt plötsligt en dag var plasten borta och en massa mystiska figurer var målade på det stora fönstret mot gatan. Jag och kollegan som jag promenerar till jobbet med kliade oss på skallen dessa arla mornar och försökte förstå vad som stod där. Det var defenitivt något flummigt ansåg jag. En lång harang  över  det stora fönstret, som såg ut som en lång mask, fast tillflummad liksom.


Efter någon dag började det hänga klädersplagg, på hönsgaller inne i affären.Gräsliga kläder. Rosa arm, kycklinggulTorso, och lila mudd på en kofta. Och så såg alla andra kläder vi såg i affären ut då vi spana mera några dagar till. Bara Gräsliga kreationer. Är det HaschTomteFöreningen som öppnat affär tror du, fråga jag kollegan, Eller Föreningen De Med Svåra Stabila Sinnen, som ska öppna dagcenter här?


 Innan dess trodde vi att det kanske skulle bli en köksaffär. Eller kanske en badrumsäffär. För det såg ut att vara en sån butik.  Plötsligt en dag på vägen hem stod en korvgubbe utanför denna butik.Och något som verkade vara en dörrvakt med gästlista. Skall det bli nattklubb, tänkte kollegan och jag då vi sakta och obemärkt (hahaha) närmade oss för att efterforska saken och trängde oss förbi eleganta damer i varierande ålder.


 Inget butiksnamn såg vi. Kollegan och jag undrade vilken affär som behöver en korvgubbe OCH en dörrvakt. Dörrvakten var kanske mest där för att hålla senapen borta från de fula kläderna?  Morgonen efter- vad skåda vårt norra öga, det var den trendiga butiken "OHMycket (fula kläder)" som slagit upp portarna där. Den affären kan inte håll länge, sa vi två affärssnillen till varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A Boom - 13 juni 2009 21:02

Bloggen kommer fo m idag på fortsätta på  http://brutalterapi.blogspot.com    Farväl och Tack. Och Välkommna dit!                                 ...

Av A Boom - 13 juni 2009 17:02

Varför det när jag städar alltid blir stökigare. Är bättre på annat helt enkelt.     ...

Av A Boom - 13 juni 2009 10:02

Att få sova och faktiskt vakna före klockan. Lovely. Regnar och kallt är det. Riktigt kallt t o m. Nice-   Radion är på och jag går och småflinar för mig själv. "Ring så spelar vi" har jag på. Vilka människor det finns. Skriker i luren för de hör så ...

Av A Boom - 12 juni 2009 20:40

LillPatton Vet inte Vad hon ska Säga och klämmer Sig i Tummen  för att Inte Börja Skratta och Servera BrutalterapiSvar som Inte går in i Skallen på Idioten Herr BlåLäpp ändå.   Herr BlåLäpp berättar  Uppspelt om Sina  Dambesök to Be. Herr BlåLäpp ska...

Av A Boom - 12 juni 2009 13:23

Liksom? Inga roliga är inne.Själv på kontoret med The Brutusar. Vill dra. Får antagligen inte det i tid. För några inte kan hålla schemat.   I dont wanna be here...         ...

Ovido - Quiz & Flashcards