Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Försenad

Av A Boom - 13 maj 2009 20:39

Till flyget var Väninnan och ringde till mig lätt hysterisk på jobbet idag. "Varför kan man inte åka tåg till Flygplatsen" fråga hon mig. "Jag måste åka buss sista biten", vrålade väninnan lätt panikslagen. Väninna har svår bussskräck. Väninnan kan åka innerstadsbussar, men inget annat. - "Inte vet jag varför man inte kan åka tåg till Flygplatsen", Sa jag i min lur till väninnan. "De sa något på radion i morse om någon olycka igår ute vid LapplandsVäsby, kanske det som ställt till det", sa jag till Väninnan.


Väninnan ringer alltid till mig då det är trafikstockning eller något annat som plötsligt sker framför näsan på henne i stan. Väninnan vet att jag lyssnar på den Riktiga Radion på morgonen, och trots min stora trötthet på mornarna, så fastnar allt som de säger på Radion på morgonen. Medans jag ränner runt i lgnh, då jag väl kommit upp ur sängen, och klär mig (försöker) tar medicin, kammar håret och borstar tänderna på 10 minuter (som det var förr, innan medicinen) innan det är dags att möta kollegan, så hör jag allt de säger. Vilket är ett stort minus då man har Väninnor som är totalt ointresserade av nyheter och vad som sker i världen.


"Du får väl ta en taxi" sa jag till Väninnan och blev stressad å Väninnans vägnar som kanske missa sitt flyg. Och att schemat spräcks. Ingen av oss tycker om att inte komma i tid. God tid helst. Och jaghar skräck för flygplan. Och för att Flyga. Mest panikslagen är jag på Flygplatser, så jag stressar upp mig för att jag blir stressad över bara tanken på att vara på en flygplats. Som väninnan är på väg till. Och väninnan stressar upp sig över att hon måste åka buss. Hennes Bussskräck är större än min flygskräck, så det är jag som måste vara den lugna i situationer som denna. Sen bröts kontakten för jag var i radioskugga. Mitt i stan. Vi har ny leverantör av teletjänster på jobbet. Funkar väl sådär.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A Boom - 13 juni 2009 21:02

Bloggen kommer fo m idag på fortsätta på  http://brutalterapi.blogspot.com    Farväl och Tack. Och Välkommna dit!                                 ...

Av A Boom - 13 juni 2009 17:02

Varför det när jag städar alltid blir stökigare. Är bättre på annat helt enkelt.     ...

Av A Boom - 13 juni 2009 10:02

Att få sova och faktiskt vakna före klockan. Lovely. Regnar och kallt är det. Riktigt kallt t o m. Nice-   Radion är på och jag går och småflinar för mig själv. "Ring så spelar vi" har jag på. Vilka människor det finns. Skriker i luren för de hör så ...

Av A Boom - 12 juni 2009 20:40

LillPatton Vet inte Vad hon ska Säga och klämmer Sig i Tummen  för att Inte Börja Skratta och Servera BrutalterapiSvar som Inte går in i Skallen på Idioten Herr BlåLäpp ändå.   Herr BlåLäpp berättar  Uppspelt om Sina  Dambesök to Be. Herr BlåLäpp ska...

Av A Boom - 12 juni 2009 13:23

Liksom? Inga roliga är inne.Själv på kontoret med The Brutusar. Vill dra. Får antagligen inte det i tid. För några inte kan hålla schemat.   I dont wanna be here...         ...

Ovido - Quiz & Flashcards